Friday, October 23, 2015

Week 10 (October, 21st to October, 23rd ) : Bienvenue /Welcome back

This week, we learned…

Kindergarten :
Song : Une souris verte, (A green mouse)
Here is the link if you want to listen to it with your child :
We also read Goldilocks in French : we are going to work this book during a few lessons.


1st grade :
We wrote in our notebooks the answers at this question :
Qu’est-ce qu’il/elle fait ? (What is he/she doing ?)
Il peint (he is painting) ; Il court (he is runnning) ; Elle apprend l’anglais (she is learning English) ; Elle chante (she is singing ) ; Elle téléphone (she is calling ) ; Elle saute (she is jumping).

Vocabulary : Des crayons de couleur (colored pencils), une règle (ruler), une gomme (an eraser), un crayon de papier (pencil), un livre (a book), des ciseaux (scissors), une colle (glue).

2nd  grade:
Vocabulary : une colle (glue), des ciseaux (scissors), des crayons de couleur (colored pencils), un crayon de papier (pencil), une règle (ruler), un cahier (a notebook),  une ardoise (a small white board).

No homework due on Monday, October 26th
Homework due on Tuesday, October 29th : Document « Le matériel scolaire » : Complete the left column.

3rd  grade:
Vocabulary :  une colle (glue), des ciseaux (scissors), des crayons de couleur (colored pencils), un crayon de papier (pencil), une règle (ruler), un cahier (a notebook),  une ardoise (a small white board)

No homework due on Tuesday, October 27th
Homework due on Friday, October 29thDocument « Le matériel scolaire » : Complete the left column.

No comments:

Post a Comment