Week 27 (February, 29th to March, 4th):
This week, we
learned…
Kindergarten :
We continued
learning animals names : un pingouin (a penguin), un kangourou (a kangaroo), un
dauphin (a dolphin), un ours (a bear), un mouton (a sheep), un singe (a
monkey), un renard (a fox), un lion (a lion), une girafe (a giraffe), un lion
(a lion), un cygne (a swan), un éléphant (an elephant).
We read « Est-ce qu’un kangourou a une Maman
aussi? (Does a kangaroo
has a mother too) ? » by Eric Carle, and we learned to answer :”Oui,
un… (animal) a une Maman” (Yes, a … (animal) has a Mum”).
1st grade :
We continued learning
recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes
(to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping
rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).
We also learned a
new song about school :
Song « Moi j’aime bien
l’école »
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ
Moi, j’aime bien l’école, (I really like school)
Pigeon,
pigeon vole, (Pigeon, pigeon flies)
Pas
tellement pour les dictées, (Not
because of spelling)
Mais parce
que j’peux m’amuser. (But because I can
have fun.)
Moi, j’aime bien l’école, (I really like school)
Pigeon,
pigeon vole, (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des
copains des amis, (I have peers and
friends)
Rémi, Sophie, Julie,
(Rémi, Sophie, Julie)
Et puis aussi Jean-Louis ! (And also Jean-Louis !)
2nd grade:
We continued learning
recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes
(to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping
rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).
Homework due on Monday, March 7th: No homework.
Homework due on Thursday, March 10th : Write 3 sentences about things you like or you don’t like to do during
recess time : “Penda t la recreation, j’aime/je n’aime pas…” (for example,
« Pendant la récréation, j’aime sauter à la corde » or « Pendant
la récréation, je n’aime pas jouer au ballon »).
3rd grade:
We learned recess
activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play
marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope),
lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).
Homework due on Tuesday, March 1st: Learn song “Moi j’aime bien l’école”.
Homework due on Friday, March 11th : Learn song “Moi j’aime bien l’école”.
Song « Moi j’aime bien
l’école »
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ
Moi, j’aime bien l’école, (I really like school)
Pigeon,
pigeon vole, (Pigeon, pigeon flies)
Pas
tellement pour les dictées, (Not
because of spelling)
Mais parce
que j’peux m’amuser. (But because I can
have fun.)
Moi, j’aime bien l’école, (I really like school)
Pigeon,
pigeon vole, (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des
copains des amis, (I have peers and
friends)
Rémi, Sophie, Julie,
(Rémi, Sophie, Julie)
Et puis aussi Jean-Louis ! (And also
Jean-Louis !)
No comments:
Post a Comment