Friday, February 26, 2016

Week 26 (February, 22nd to February, 26th):

 This week, we learned…

Kindergarten :
We continued learning animals names : un pingouin (a penguin), un kangourou (a kangaroo), un dauphin (a dolphin), un ours (a bear), un mouton (a sheep), un singe (a monkey).
un renard (a fox), un lion (a lion), une girafe (a giraffe), un lion (a lion), un cygne (a swan), un éléphant (an elephant).
We are also learning a new song : “Nous n’irons plus au bois, les lauriers sont coupés, La belle que voilà ira les ramasser! Entrez dans la danse, voyez comme on danse, Sautez, Dansez, Embrassez qui vous voudrez.” (We will not go to the wood anymore, Bay trees were cut, This nice girl will go and get them. Come into the dance, See how we dance, Jump, Dance, Kiss someone’s cheeks).

Here is a link if your child wants to listen to our new song (we are learning the first verse):

1st grade :
We started to learn recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).

2nd  grade:
We started to learn recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).

Homework due on Monday, February 29th : Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »).
Homework due on Thursday, March 3rd  : Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »).

3rd  grade:
We learned recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).

Homework due on Tuesday, March 1st : Write 3 sentences about things you like or you don’t like to do during recess time : “J’aime…” (for example, “Pendant la récréation, j’aime sauter à la corde” or « Pendant la récréation, je n’aime pas jouer au ballon).
Homework due on Friday, March 4th : Song “Moi j’aime bien l’école: learn 1st verse (from “moi” until “m’amuser”.)

Song « Moi j’aime bien l’école » 
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ

Moi, j’aime bien l’école,   (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,  (Pigeon, pigeon flies)
Pas tellement pour les dictées,   (Not because of spelling)
Mais parce que j’peux m’amuser.  (But because I can have fun.)

Moi, j’aime bien l’école,    (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,    (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des copains des amis,   (I have peers and friends)
Rémi, Sophie, Julie,  (Rémi, Sophie, Julie)
Et puis aussi Jean-Louis !    (And also Jean-Louis !)



No comments:

Post a Comment