Week 26 (February, 22nd to February, 26th):
This week, we
learned…
Kindergarten :
We continued
learning animals names : un pingouin (a penguin), un kangourou (a kangaroo), un
dauphin (a dolphin), un ours (a bear), un mouton (a sheep), un singe (a monkey).
un renard (a fox), un lion (a lion), une girafe (a
giraffe), un lion (a lion), un cygne (a swan), un éléphant (an elephant).
We are also learning a new song : “Nous n’irons plus
au bois, les lauriers sont coupés, La belle que voilà ira les ramasser! Entrez
dans la danse, voyez comme on danse, Sautez, Dansez, Embrassez qui vous
voudrez.” (We will
not go to the wood anymore, Bay trees were cut, This nice girl will go and get
them. Come into the dance, See how we dance, Jump, Dance, Kiss someone’s cheeks).
Here is a link
if your child wants to listen to our new song (we are learning the first verse):
1st grade :
We started to learn
recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes
(to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping
rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).
2nd grade:
We started to learn
recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes
(to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping
rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).
Homework due on Monday, February 29th
: Learn 3 sentences about
things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example,
“J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas
dessiner »).
Homework due on Thursday, March 3rd : Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school :
“J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime
lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »).
3rd grade:
We learned recess
activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play
marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope),
lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).
Homework due on Tuesday, March 1st : Write 3 sentences about things you like or you
don’t like to do during recess time : “J’aime…” (for example,
“Pendant la récréation, j’aime sauter à la corde” or « Pendant la
récréation, je n’aime pas jouer au ballon).
Homework due on Friday, March 4th : Song “Moi j’aime bien l’école: learn 1st
verse (from “moi” until “m’amuser”.)
Song « Moi j’aime bien l’école »
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ
Moi, j’aime bien l’école, (I really like school)
Pigeon,
pigeon vole, (Pigeon, pigeon flies)
Pas
tellement pour les dictées, (Not
because of spelling)
Mais parce
que j’peux m’amuser. (But because I can
have fun.)
Moi, j’aime bien l’école, (I really like school)
Pigeon,
pigeon vole, (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des
copains des amis, (I have peers and
friends)
Rémi, Sophie, Julie,
(Rémi, Sophie, Julie)
Et puis aussi Jean-Louis ! (And also Jean-Louis !)
No comments:
Post a Comment