Friday, February 19, 2016

Week 25 (February, 16th to February, 20th):

 This week, we learned…

Kindergarten :
We started learning five animals names : un renard (a fox), un lion (a lion), une girafe (a giraffe), un lion (a lion), un cygne (a swan), un éléphant (an elephant).
We are also learning a new song : “Nous n’irons plus au bois” (We will not go to the wood anymore)

Here is a link if your child wants to listen to our new song (we are learning the first verse):

1st grade :
We learned how to make negative sentences: “Je n’aime pas  (I don’t like)… aller à l’école (to go to school), singing (chanter), être avec des copains (to be with friends (boys)), être avec des copines (to be with friends (girls)), compter (counting), dessiner (drawing), reciter des poésies (reciting poems), faire du sport (doing sports), lire (reading).”

2nd  grade:
We learned how to make negative sentences: “Je n’aime pas  (I don’t like)… aller à l’école (to go to school), singing (chanter), être avec des copains (to be with friends (boys)), être avec des copines (to be with friends (girls)), compter (counting), dessiner (drawing), reciter des poésies (reciting poems), faire du sport (doing sports), lire (reading).”

Homework due on Monday, February 22nd : Complete speech bubbles (document)
Homework due on Thursday, February 25th : Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »)

3rd  grade:
We continued learning what we like at school in depth using the following sentences : “J’aime (I like)/ Je n’aime  pas(I do not like)… aller à l’école (to go to school), singing (chanter), être avec des copains (to be with friends (boys)), être avec des copines (to be with friends (girls)), compter (counting), dessiner (drawing), reciter des poésies (reciting poems), faire du sport (doing sports), lire (reading).”

Homework due on Tuesday, February 23rd: Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »)
Homework due on Friday, February 26th: Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »)




No comments:

Post a Comment