Friday, November 6, 2015

Week 12 (November, 2nd  to November, 6th):

This week, we learned…

Kindergarten :
Questions : Qu’est-ce qu’il fait? (What does he do ?), Qui c’est ? (Who is it?).
Vocabulary : Une maison (a house), une porte (a door), une chaise (a chair), un bol (a bowl).
Actions : Elle ouvre (she opens up), il entre (he comes in), il danse (he dances), il conduit (he drives), il mange (he eats), il pleure (he cries).

1st grade :
Actions : Qui fait quoi ? (Who is doing what ?)
A-    Marie demande les ciseaux à Alice. (Mary  is asking Alice the scissors)
B-    Alice prête les ciseaux à Marie. (Alice is lending the scissors to Mary)
C-    Maggie prend les crayons de couleur. (Maggie is taking the colored pencils)
D-    Léo pose le cartable. (Léo is putting down the backpack)
E-    Jeanne range la règle dans la trousse. (Jeanne is putting  away the ruler in the pencil box)

2nd  grade:
Actions : Qui fait quoi ? (Who is doing what ?)
F-     Marie demande les ciseaux à Alice. (Mary  is asking Alice the scissors)
G-    Alice prête les ciseaux à Marie. (Alice is lending the scissors to Mary)
H-    Maggie prend les crayons de couleur. (Maggie is taking the colored pencils)
I-       Léo pose le cartable. (Léo is putting down the backpack)
J-      Jeanne range la règle dans la trousse. (Jeanne is putting  away the ruler in the pencil box)

Homework due on Monday, November 9th : Document « Le matériel scolaire » : Review the right column. (un cartable (a backpack), une gomme (an eraser), un stylo (a pen), une trousse (a pencil case), un livre (a book), un taille-crayon (a pencil sharpener), un pinceau (a paintbrush).
Homework due on Thursday, November 12th : Memorize the poem “S’il te plaît” until” un crayon”.
“S’il te plaît

S’il te plaît, mon amie Alice,
Prête-moi, prête-moi,
Des ciseaux, un taille-crayon,
Une gomme et un crayon. »
(Please
Please, my friend Alice,
Lend me, lend me,
Scissors, a pencil sharpener,
An eraser and a pencil.)


3rd  grade:
Actions : Qui fait quoi ? (Who is doing what ?)
A-    Marie demande les ciseaux à Alice. (Mary  is asking Alice the scissors)
B-    Alice prête les ciseaux à Marie. (Alice is lending the scissors to Mary)
C-    Maggie prend les crayons de couleur. (Maggie is taking the colored pencils)
D-    Léo pose le cartable. (Léo is putting down the backpack)
E-    Jeanne range la règle dans la trousse. (Jeanne is putting  away the ruler in the pencil box)

Homework due on Tuesday, November 10th  : Document « Le matériel scolaire » : Review the right column. (un cartable (a backpack), une gomme (an eraser), un stylo (a pen), une trousse (a pencil case), un livre (a book), un taille-crayon (a pencil sharpener), un pinceau (a paintbrush).
Homework due on Friday, November 13th : Memorize the poem “S’il te plaît” until "un crayon".
“S’il te plaît

S’il te plaît, mon amie Alice,
Prête-moi, prête-moi,
Des ciseaux, un taille-crayon,
Une gomme et un crayon. »
(Please
Please, my friend Alice,
Lend me, lend me,
Scissors, a pencil sharpener,
An eraser and a pencil.)


No comments:

Post a Comment