Week 12 (November, 2nd to November, 6th):
This week, we learned…
Kindergarten :
Questions : Qu’est-ce qu’il fait? (What does he
do ?), Qui c’est ? (Who is it?).
Vocabulary : Une maison (a house), une porte (a door),
une chaise (a chair), un bol (a bowl).
Actions : Elle ouvre (she opens up), il entre (he
comes in), il danse (he dances), il conduit (he drives), il mange (he eats), il
pleure (he cries).
1st grade :
Actions : Qui fait quoi ? (Who is doing
what ?)
A- Marie demande les
ciseaux à Alice. (Mary is asking Alice the scissors)
B- Alice prête les ciseaux
à Marie. (Alice is lending the scissors to Mary)
C- Maggie prend les crayons
de couleur. (Maggie is taking the colored pencils)
D- Léo pose le cartable. (Léo is putting down the
backpack)
E- Jeanne range la règle
dans la trousse. (Jeanne is putting away the ruler in the pencil box)
2nd grade:
Actions : Qui fait quoi ? (Who is doing what ?)
F- Marie demande les
ciseaux à Alice. (Mary is asking Alice the scissors)
G- Alice prête les ciseaux
à Marie. (Alice is lending the scissors to Mary)
H- Maggie prend les crayons
de couleur. (Maggie is taking the colored pencils)
I- Léo pose le cartable. (Léo is putting down the
backpack)
J- Jeanne range la règle
dans la trousse. (Jeanne is putting away the ruler in the pencil box)
Homework due on
Monday, November 9th : Document « Le matériel
scolaire » : Review the right column. (un cartable (a backpack), une gomme (an
eraser), un stylo (a pen), une trousse (a pencil case), un livre (a book), un
taille-crayon (a pencil sharpener), un pinceau (a paintbrush).
Homework due on
Thursday, November 12th : Memorize the poem “S’il te plaît” until”
un crayon”.
“S’il te plaît
S’il te plaît, mon amie Alice,
Prête-moi, prête-moi,
Des ciseaux, un taille-crayon,
Une gomme et un crayon. »
(Please
Please, my friend
Alice,
Lend me, lend me,
Scissors, a pencil
sharpener,
An eraser and a
pencil.)
3rd grade:
Actions : Qui fait quoi ? (Who is doing what ?)
A- Marie demande les
ciseaux à Alice. (Mary is asking Alice the scissors)
B- Alice prête les ciseaux
à Marie. (Alice is lending the scissors to Mary)
C- Maggie prend les crayons
de couleur. (Maggie is taking the colored pencils)
D- Léo pose le cartable. (Léo is putting down the
backpack)
E- Jeanne range la règle
dans la trousse. (Jeanne is putting away the ruler in the pencil box)
Homework due on
Tuesday, November 10th : Document
« Le matériel scolaire » : Review the right column. (un cartable (a
backpack), une gomme (an eraser), un stylo (a pen), une trousse (a pencil
case), un livre (a book), un taille-crayon (a pencil sharpener), un pinceau (a
paintbrush).
Homework due on
Friday, November 13th : Memorize the poem “S’il te plaît” until "un
crayon".
“S’il te plaît
S’il te plaît, mon amie Alice,
Prête-moi, prête-moi,
Des ciseaux, un taille-crayon,
Une gomme et un crayon. »
(Please
Please, my friend
Alice,
Lend me, lend me,
Scissors, a pencil
sharpener,
An eraser and a
pencil.)
No comments:
Post a Comment