Friday, April 1, 2016

Week 30 (March, 28th  to April, 1st):

This week, we learned…

Kindergarten :
We learned new words and reviewed previous ones in order to prepare to understand a new story, "Demain je te mangerai" (Tomorrow, I will eat you) : le Petit Chaperon Rouge (Little Red Riding Hood), le loup (wolf), la Maman loup (Mum wolf), le bois / la forêt (wood/forest), les cochons (pigs), le chasseur (hunter), la chèvre (goat), le chevreau (young goat/kid), la maison (house).

1st grade :
We started to answer a new question : “Tu habites où?” (Where do you live?), and guessed : à la mer (by the seaside), en ville (in a city), à la campagne (in countryside), à la montagne (in the mountains), dans une maison(in a house), dans un appartement (in an apartment).

2nd  grade:
We reviewed the question : “Tu habites où?” (Where do you live?), and learned : à la mer (by the seaside), en ville (in a city), à la campagne (in countryside), à la montagne (in the mountains), dans une maison(in a house), dans un appartement (in an apartment).

Homework due on Monday, April 4th: Learn 3 sentences about things you like or you don’t like to do during recess time: “Pendant la récréation, j’aime/je n’aime pas…” (for example, « Pendant la récréation, j’aime sauter à la corde » or « Pendant la récréation, je n’aime pas jouer au ballon »).
Homework due on Thursday, April 7th: Complete document “Tu habites où?

3rd  grade:
We continued to answer question : “Tu habites où?” (Where do you live?), and guessed : à la mer (by the seaside), en ville (in a city), à la campagne (in countryside), à la montagne (in the mountains). We also learned : J’habite dans une maison (I live in a house), J’habite dans un appartement (I live in an apartment).

Homework due on Tuesday, April 5th: Complete document “Tu habites où?”

Homework due on Friday, April 8th: No homework

Thursday, March 24, 2016

Week 29 (March, 21st  to March, 24th):

Welcome back!

 This week, we learned…

Kindergarten :
Here is the link for our new song « Quelle heure est-il, Monsieur Crocodile ? » (What time is it, Mr Crocodile ?)

Quelle heure est-il, Monsieur Crocodile? (What time is it, Mr Crocodile ?)
Une heure et quart, Monsieur Léopard ! (1 :15pm, Mr Leopard !)
Que faites-vous, Monsieur Kangourou ? (What are you doing, Mr Kangourou ?)
Je fais la vaisselle, Mademoiselle Gazelle. (I am doing the washing up, Ms Antelope.)
Elle est toute cassée, Monsieur Chimpanzé. (It’s entirely broken, Mr Chinpanzee)
Alors pourquoi faire, Monsieur Dromadaire ? (Then why are you doing it, Mr Camel ?)
Pour passer le temps, Monsieur Eléphant, (To spend time, Mr Elephant,)
Et pour amuser les petits enfants… (And because little children will have fun.)

1st grade :
We played a final game to review all our unit about school.

2nd  grade:
We started to answer a new question : “Tu habites où?” (Where do you live?), and guessed : à la mer (by the seaside), en ville (in a city), à la campagne (in countryside), à la montagne (in the mountains).

Homework due on Monday, March 28th : Learn 3 sentences about things you like or you don’t like to do during recess time: “Pendant la récréation, j’aime/je n’aime pas…” (for example, « Pendant la récréation, j’aime sauter à la corde » or « Pendant la récréation, je n’aime pas jouer au ballon »).
Homework due on Thursday, March 31st: Learn 3 sentences about things you like or you don’t like to do during recess time: “Pendant la récréation, j’aime/je n’aime pas…” (for example, « Pendant la récréation, j’aime sauter à la corde » or « Pendant la récréation, je n’aime pas jouer au ballon »).


3rd  grade:
We continued to answer question : “Tu habites où?” (Where do you live?), and guessed : à la mer (by the seaside), en ville (in a city), à la campagne (in countryside), à la montagne (in the mountains). We also learned : J’habite dans une maison (I live in a house), J’habite dans un appartement (I live in an apartment).

Homework due on Tuesday, March 29th: Learn song “Moi j’aime bien l’école”.
Homework due on Friday, April 1st: Learn song “Moi j’aime bien l’école”.

Song « Moi j’aime bien l’école » 
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ

Moi, j’aime bien l’école,   (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,  (Pigeon, pigeon flies)
Pas tellement pour les dictées,   (Not because of spelling)
Mais parce que j’peux m’amuser.  (But because I can have fun.)

Moi, j’aime bien l’école,    (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,    (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des copains des amis,   (I have peers and friends)
Rémi, Sophie, Julie,  (Rémi, Sophie, Julie)

Et puis aussi Jean-Louis !    (And also Jean-Louis !)

Friday, March 11, 2016

Week 28 (March, 7th  to March, 11th):

Bonnes Vacances! (Have a nice Spring Break!)

 This week, we learned…

Kindergarten :
We continued learning animals names in order to be able to sing a new song: un crocodile, un chimpanzé, un dromadaire (a camel), une gazelle (an antelope), un leopard (a leopard).
We learned a new song « Quelle heure est-il, Monsieur Crocodile ? » (What time is it, Mr Crocodile ?)


1st grade :
We played a game about recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).
We also continued to learn the song about school :

Song « Moi j’aime bien l’école » 
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ

Moi, j’aime bien l’école,   (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,  (Pigeon, pigeon flies)
Pas tellement pour les dictées,   (Not because of spelling)
Mais parce que j’peux m’amuser.  (But because I can have fun.)

Moi, j’aime bien l’école,    (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,    (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des copains des amis,   (I have peers and friends)
Rémi, Sophie, Julie,  (Rémi, Sophie, Julie)
Et puis aussi Jean-Louis !    (And also Jean-Louis !)


2nd  grade:
We continued learning recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).
We also continued to learn a song about school :

Song « Moi j’aime bien l’école » 
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ

Moi, j’aime bien l’école,   (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,  (Pigeon, pigeon flies)
Pas tellement pour les dictées,   (Not because of spelling)
Mais parce que j’peux m’amuser.  (But because I can have fun.)

Moi, j’aime bien l’école,    (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,    (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des copains des amis,   (I have peers and friends)
Rémi, Sophie, Julie,  (Rémi, Sophie, Julie)
Et puis aussi Jean-Louis !    (And also Jean-Louis !)

Homework due on Monday, March 21st : No homework.
Homework due on Thursday, March 24th   : Learn 3 sentences about things you like or you don’t like to do during recess time : “Pendant la récréation, j’aime/je n’aime pas…” (for example, « Pendant la récréation, j’aime sauter à la corde » or « Pendant la récréation, je n’aime pas jouer au ballon »).


3rd  grade:
We started to answer a new question : “Tu habites où?” (Where do you live?), and guessed : à la mer (by the seaside), en ville (in a city), à la campagne (in countryside), à la montagne (in the mountains).

Homework due on Tuesday, March 22nd : No homework
Homework due on Friday, March 25th : No homework.

Song « Moi j’aime bien l’école » 
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ

Moi, j’aime bien l’école,   (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,  (Pigeon, pigeon flies)
Pas tellement pour les dictées,   (Not because of spelling)
Mais parce que j’peux m’amuser.  (But because I can have fun.)

Moi, j’aime bien l’école,    (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,    (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des copains des amis,   (I have peers and friends)
Rémi, Sophie, Julie,  (Rémi, Sophie, Julie)

Et puis aussi Jean-Louis !    (And also Jean-Louis !)

Friday, March 4, 2016

Week 27 (February, 29th  to March, 4th):

 This week, we learned…

Kindergarten :
We continued learning animals names : un pingouin (a penguin), un kangourou (a kangaroo), un dauphin (a dolphin), un ours (a bear), un mouton (a sheep), un singe (a monkey), un renard (a fox), un lion (a lion), une girafe (a giraffe), un lion (a lion), un cygne (a swan), un éléphant (an elephant).
We read « Est-ce qu’un kangourou a une Maman aussi? (Does a kangaroo has a mother too) ? » by Eric Carle, and we learned to answer :”Oui, un… (animal) a une Maman” (Yes, a … (animal) has a Mum”).


1st grade :
We continued learning recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).
We also learned a new song about school :

Song « Moi j’aime bien l’école » 
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ

Moi, j’aime bien l’école,   (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,  (Pigeon, pigeon flies)
Pas tellement pour les dictées,   (Not because of spelling)
Mais parce que j’peux m’amuser.  (But because I can have fun.)

Moi, j’aime bien l’école,    (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,    (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des copains des amis,   (I have peers and friends)
Rémi, Sophie, Julie,  (Rémi, Sophie, Julie)
Et puis aussi Jean-Louis !    (And also Jean-Louis !)



2nd  grade:
We continued learning recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).

Homework due on Monday, March 7th: No homework.
Homework due on Thursday, March 10th   : Write 3 sentences about things you like or you don’t like to do during recess time : “Penda t la recreation, j’aime/je n’aime pas…” (for example, « Pendant la récréation, j’aime sauter à la corde » or « Pendant la récréation, je n’aime pas jouer au ballon »).

3rd  grade:
We learned recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).

Homework due on Tuesday, March 1st: Learn song “Moi j’aime bien l’école”.
Homework due on Friday, March 11th : Learn song “Moi j’aime bien l’école”.

Song « Moi j’aime bien l’école » 
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ

Moi, j’aime bien l’école,   (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,  (Pigeon, pigeon flies)
Pas tellement pour les dictées,   (Not because of spelling)
Mais parce que j’peux m’amuser.  (But because I can have fun.)

Moi, j’aime bien l’école,    (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,    (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des copains des amis,   (I have peers and friends)
Rémi, Sophie, Julie,  (Rémi, Sophie, Julie)

Et puis aussi Jean-Louis !    (And also Jean-Louis !)

Friday, February 26, 2016

Week 26 (February, 22nd to February, 26th):

 This week, we learned…

Kindergarten :
We continued learning animals names : un pingouin (a penguin), un kangourou (a kangaroo), un dauphin (a dolphin), un ours (a bear), un mouton (a sheep), un singe (a monkey).
un renard (a fox), un lion (a lion), une girafe (a giraffe), un lion (a lion), un cygne (a swan), un éléphant (an elephant).
We are also learning a new song : “Nous n’irons plus au bois, les lauriers sont coupés, La belle que voilà ira les ramasser! Entrez dans la danse, voyez comme on danse, Sautez, Dansez, Embrassez qui vous voudrez.” (We will not go to the wood anymore, Bay trees were cut, This nice girl will go and get them. Come into the dance, See how we dance, Jump, Dance, Kiss someone’s cheeks).

Here is a link if your child wants to listen to our new song (we are learning the first verse):

1st grade :
We started to learn recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).

2nd  grade:
We started to learn recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).

Homework due on Monday, February 29th : Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »).
Homework due on Thursday, March 3rd  : Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »).

3rd  grade:
We learned recess activities : jouer à la marelle (to play hopscotch), jouer aux billes (to play marbles), jouer au ballon (to play ball), sauter à la corde (skipping rope), lire (to read), jouer à cache-cache (to play hide and seek).

Homework due on Tuesday, March 1st : Write 3 sentences about things you like or you don’t like to do during recess time : “J’aime…” (for example, “Pendant la récréation, j’aime sauter à la corde” or « Pendant la récréation, je n’aime pas jouer au ballon).
Homework due on Friday, March 4th : Song “Moi j’aime bien l’école: learn 1st verse (from “moi” until “m’amuser”.)

Song « Moi j’aime bien l’école » 
https://www.youtube.com/watch?v=WIc8MClQTEQ

Moi, j’aime bien l’école,   (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,  (Pigeon, pigeon flies)
Pas tellement pour les dictées,   (Not because of spelling)
Mais parce que j’peux m’amuser.  (But because I can have fun.)

Moi, j’aime bien l’école,    (I really like school)
Pigeon, pigeon vole,    (Pigeon, pigeon flies)
J’ai des copains des amis,   (I have peers and friends)
Rémi, Sophie, Julie,  (Rémi, Sophie, Julie)
Et puis aussi Jean-Louis !    (And also Jean-Louis !)



Friday, February 19, 2016

Week 25 (February, 16th to February, 20th):

 This week, we learned…

Kindergarten :
We started learning five animals names : un renard (a fox), un lion (a lion), une girafe (a giraffe), un lion (a lion), un cygne (a swan), un éléphant (an elephant).
We are also learning a new song : “Nous n’irons plus au bois” (We will not go to the wood anymore)

Here is a link if your child wants to listen to our new song (we are learning the first verse):

1st grade :
We learned how to make negative sentences: “Je n’aime pas  (I don’t like)… aller à l’école (to go to school), singing (chanter), être avec des copains (to be with friends (boys)), être avec des copines (to be with friends (girls)), compter (counting), dessiner (drawing), reciter des poésies (reciting poems), faire du sport (doing sports), lire (reading).”

2nd  grade:
We learned how to make negative sentences: “Je n’aime pas  (I don’t like)… aller à l’école (to go to school), singing (chanter), être avec des copains (to be with friends (boys)), être avec des copines (to be with friends (girls)), compter (counting), dessiner (drawing), reciter des poésies (reciting poems), faire du sport (doing sports), lire (reading).”

Homework due on Monday, February 22nd : Complete speech bubbles (document)
Homework due on Thursday, February 25th : Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »)

3rd  grade:
We continued learning what we like at school in depth using the following sentences : “J’aime (I like)/ Je n’aime  pas(I do not like)… aller à l’école (to go to school), singing (chanter), être avec des copains (to be with friends (boys)), être avec des copines (to be with friends (girls)), compter (counting), dessiner (drawing), reciter des poésies (reciting poems), faire du sport (doing sports), lire (reading).”

Homework due on Tuesday, February 23rd: Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »)
Homework due on Friday, February 26th: Learn 3 sentences about things you like or you don’t like at school : “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… » (for example : « Je n’aime pas dessiner »)




Friday, February 5, 2016

Week 23 and 24 (February, 1st to February, 12th):

 This week, we learned…

Kindergarten :
We reviewed the 12 body parts we learned last weeks (la tête (head), les épaules (shoulders), les genoux (knees), les pieds (feet), les yeux (eyes), les oreilles (ears), la bouche (mouth), le nez (nose), le cou (neck), les mains (hands), les jambs (legs), le dos (back) ) and we learned 4 new ones :les bras (arms), la poitrine (chest), les hanches (hips), les orteils.
We added a third verse to our song “Tête, épaule et genoux-pieds” : “J’ai deux bras, une poitrine, deux hanches et dix orteils » (I have two arms, a chest, two hips and ten toes).

Here is a link if you want to sing “Head, shoulder…” with your child:
Here is a link if you want to sing the alphabet song with your child :

1st grade :
We started to learn what we like at school with the following sentences : “J’aime (I like)… aller à l’école (to go to school), singing (chanter), être avec des copains (to be with friends (boys)), être avec des copines (to be with friends (girls)), compter (counting), dessiner (drawing), reciter des poésies (reciting poems), faire du sport (doing sports), lire (reading).”

Here is a link if you want to count from 1 to 20 with your child:
https://www.youtube.com/watch?v=VH8J-8sP8nw

2nd  grade:
We started to learn what we like at school with the following sentences : “J’aime (I like)… aller à l’école (to go to school), singing (chanter), être avec des copains (to be with friends (boys)), être avec des copines (to be with friends (girls)), compter (counting), dessiner (drawing), reciter des poésies (reciting poems), faire du sport (doing sports), lire (reading).”

Homework due on Monday, February 8th: Complete the document writing “J’aime” (I like”) or “Je n’aime pas”(I don’t like) for each picture.
Homework due on Thursday, February 18th: Choose three things you like or you don’t like at school and write: “J’aime…” (for example, “J’aime faire du sport” ; “J’aime lire”…) or « Je n’aime pas… »(for example : « Je n’aime pas dessiner »)

3rd  grade:
We continued learning what we like at school in depth using the following sentences : “J’aime (I like)/ Je n’aime  pas(I do not like)… aller à l’école (to go to school), singing (chanter), être avec des copains (to be with friends (boys)), être avec des copines (to be with friends (girls)), compter (counting), dessiner (drawing), reciter des poésies (reciting poems), faire du sport (doing sports), lire (reading).”

Homework due on Tuesday, February 16th: Complete speech bubbles (document).
Homework due on Friday, February 19th : Learn 3 sentences you made about what you like and you don't like at school in order to answer the question : "What do you like to do at school?"(Qu'est-ce que tu aimes faire à l'école?)